Březen - Cochtani

Přejít na obsah

Březen

Aktuální rok > Kronika
Zápisy v kronice o dění v oddíle.
Kroniky z minulých let najdete v archivu webových stránek.
Kompletní fotoalbum najdete na http://cochtanikladno.rajce.idnes.cz/

5.3., úterý
34.
Účast: 10 dětí
Když jsme se po prázdninách sešli, vytvořili jsme tři stránky fotokroniky. Potom Vajíčko na chodbě nejrychleji vyluštil morseovkou napsaná čtyři jarní období. Ve třídě jsme pak přiřazovali k datům roční období tak, jak je měli naši předkové. Nejlépe se to povedlo Vajíčkovi a Yettimu. Potom jsme si pověděli o sobotním odmykání potůčků a o velikonočních prázdninách. Následovaly koule, které jsme si zahráli po dlouhé době. 10:7 vyhráli Rákosníčkové, ale Vydry posílené Matějem po zoufalém začátku mocně dotahovaly. Došlo i na vyhodnocení čtvrtletí a volbu Bílého pera. Nakonec jsme ještě kreslili a hádali věci související se školou.

9.3., sobota
Odmykání potůčků
35.
Účast: Wimpy, Panenka, Vajíčko, Matěj, Ibalgin, Surikata, Gumička, Majda, Fidorka, Vojta, Valča, Mates, Ája, Bětka + pes Junior
V deset se nás opět sešla pěkná banda, dorazili i Vajíčko s Matějem, kteří v úterý hlásili, že nepojedou. U nádraží přistoupily Štiky, které jely na Vysoký vrch, takže autobus byl pěkně narvaný. Před tři čtvrtě na jedenáct jsme se na Nouzově pozdravili s Panenkou a Gumičkou a hned vyrazili k bývalému vysílacímu středisku Studánka. Chtěli jsme si to tam pořádně prohlédnout, ale řádili tam kluci s airsoftkami, tak jsme se moc nezdrželi a pokračovali k Netopýrovi. Cestou jsme luštili čtyři šifry, které dohromady dávaly básničku o jaru. Také jsme určovali stromy a kytky, za správná řešení a odpovědi se rozdávaly obrázky klíče. U Netopýra jsme si dali limču, odpočinuli si a pak pokračovali po proudu Kačáku. Když jsme minuli rozcestí k Malým Kyšicím, pozdravili jsme koně, přešli přes lávku a za chvíli už jsme byli u lesní studánky. Pokochali jsme se spoustou sněženek, Vajíčko (kdo jiný...) vylovil kešku a také našel klíč od potůčků. Společně s Ibalginem ho začal hledat první, protože oba měli nejvíc bodů - klíčků. Po chvilce oddychu jsme se vydrápali do Kyšiček a nakonec došli až na Nouzov. Tam jsme strávili přes půl hodiny na hřišti, před půl pátou nám jel autobus, zase jsme se pozdravili se Štikami a v pět byli na Kladně.

12.3., úterý
36.
Účast: 6 dětí
Moc se nás tentokrát nesešlo, zato se na nás přišel podívat konzervatorista Chroust. Nejprve jsme si dali mozkovnu, lépe si v ní vedli Matěj, Vajíčko a Yetti. Následovalo doplňování vynechaných slov v básničce ze sobotní výpravy, Vajíčko a Surikata využili toho, že se jí zúčastnili. Šifru o tom, že hned po Velikonocích se zúčastníme hry připravené Štikami, vyluštila jako první Surikata. Další hrou byla kostková baba, největší klikařkou byla Vrátnice. Ve třídě jsme si dali Tichou dohodu, lépe se vedlo klukům. Poslední čtvrthodinu ještě došlo na ANO-NE, kde byly úspěšnější holky, každá uhádla jednu věc.

19.3., úterý
37.
Účast: 7 dětí
Jen co jsme se sešli, začali jsme luštit šifru. Ti, kdo si s ní nevěděli rady, mohli najít klíč na chodbě. Že konečně dorazily dokumenty o naší adoptované želvě, vyluštil jako první Vajíčko. Certifikát i obrázek potom ve třídě našel Yetti. Následovalo ANO-NE, v němž se hrálo o fotky zvířat ze ZOO. Hrocha a orangutana získal Vajíčko, klokana Yetti a ježuru Majda. Vajíčko také nejrychleji vyluštil zprávu týkající se toho, co si uvaříme na Velikonocích. Hned jsme se na jídelníčku také domluvili. Na závěr jsme se ještě trefovali do písmen a jmenovali věci, úspěšní byli Majda, Ája a Ibalgin.

26.3., úterý
38.
Účast: 8 dětí
Blíží se Velikonoce, a tak první hrou dnes bylo přiřazování názvů ke dnům pašijového týdne. Nejvíc bodů získali Vajíčko, Sofča, Ibalgin a Yetti. Následovala mozkovna, ve které vyhrál Yetti. Potom jsme určovali obrázky kytek z nástěnky, to tedy nebyla žádná sláva... Holky vymyslely více možností, jak využít hrnec na pustém ostrově, kluci jim to oplatili v hledání Sepekly.

28.3. – 1.4., čtvrtek – pondělí
Velikonoce v Žíteči
39.
Účast: Wimpy, Boule, Honda, Pižla, Vajíčko, Kokoska, Sofča, Mates, Vojta, Yetti, Ibalgin, Fidorka, Ája, Bea, Valča
Čtvrtek 28.3.
Dopoledne – cesta do Žíteče
Odpoledne – hry v chatě a na zahradě
Služba – Kokoska, Sofča, Ibalgin
Večer – hry v klubovně

Oběd – z domova
Počasí – hezky, kvečeru déšť
Večeře – gulášová polévka, chléb

V 9:30 se polovina posátky vydala na místo. Po příjezdu všech jsme dostali volno si vybalit a chvíli odpočívali. Potom nás Wimpy zavolal ven a řekl nám všechny pravidla. Také jsme se rozdělili do dvojic, které budou bojovat proti ostatním dvojicím v MMH. Potom jsme měli nějaký ten čas volna a po volnu jsme dělali první soutěž v MMh, tedy přírodu. Poté byla večeře, ke které byla gulášovka. Po večeři bylo volno a po volně jsme se sešli v kuchyni a hráli hru s dvoukorunou a špejlí. Poté jsme koukali na videa z Mezna a Žíteče. Potom jsme si vyčistili zuby (popřípadně vykoupali) a šli spát do svých milovaných kamarádů spacáků.
Fída, Bea, Ája (bez jazykové úpravy)
Pátek 29.3.
Dopoledne – hry kolem chalupy
Odpoledne – výprava ke zbořenému kostelu
Služba – Fidorka, Bea, Ája
Večer – hry v klubovně, sprcha

Oběd – guláš, knedlík
Počasí – krásně
Večeře – špagety

Jako každý den sme měli dobrou snídani chléb s čímkoliv a čaj. O přeztávku Wimpy řekl že máme jít v 8:30 ven. Venku jsme hráli střihačku holky proti klukum. Kluci vyhráli. Chvylku sme měli zůstat venku. A pak praktykanti řekli že budeme hrát memoryal Martina Hurycha neboli uzlování a oryentaci pak sme měli oběd k obědu byl knedlik s omáčkou a s mase kdo měl eště hlad dostal těstoviny. Po obědě jsme šli na procházku na procházce jsme dělali memoryal Martina Hurycha na kytky. Wimpy se ptal na různé kytky třeba: pampelišku, sedmikráska, růže, sasanka pak Pižla vymyslela hru kde někdo má klacek a když ho upustí a nikdo si toho nevšimne tak má bod a když jo tak de ten člověk. Pak jsme šli na zříceninu. Po procházce sme měli osobní volno po osobním volnu byla večeře bili špagety  s omáčkou. Po večeti sme hráli cinkanou služba přečetla kronyku a šli jsme spát.
Valča, Vojta, Mates (bez jazykové úpravy)
Sobota 30.3.
Dopoledne – hry na zahradě
Odpoledne – procházka k rybníkům
Služba – Vojta, Mates, Valča
Večer – hry v klubovně

Snídaně – chléb s čímlkoli, čaj

Oběd – karbanátek, brambory, okurkový salát, rajče
Počasí – hezky
Večeře – buřty na ohýnku, chléb

Ráno jsme se probudili a dali si obvyklou snídaní chléb s čímkoli a čaj. Po snídani jsme měli chvilku volna. Po volnu jsme se sešli před chatou a na zahradě jsme udělali další dvě disciplíny na MMH. Poté jsme měli zas volno a po volnu násldovala krátká procházka k rybníkům. Cestou jsme hádali různé živočichy a hledali proutky na hodovačku. Po návratu z procházky jsme měli večeři, ke které byly buřty. Po večeři byl program a po programu se šlo spát.
Yetti, Vajíčko (bez jazykové úpravy)
Neděle 31.3.
Dopoledne – kuličky, petanque
Odpoledne – zdobení kraslic, kreslení pomlázek
Služba – Vajíčko, Yetti
Večer – výroba salátu, bobřík odvahy, sprcha

Snídaně – chléb s čímlkoli, čaj

Oběd – kuřecí směs se zeleninou, rýže
Večeře – pizza

Ráno jsme se vzbudili a šli si dát chléb s čímkoli a poté jsme měli trochu volna a potom jsme šli ven a hráli jsme petanque a kuličky (střílení do jámy) a potom jsme měli oběd ke kterému jsme měli čínu společně s rýží potom byl chvíli klid, poté nás Wimpy zavolal ven kde jsme malovali kraslice a místo vyrábění pomlázek jsme je malovali, protože jsme nenašli vhodné proutky, potom se jako každý rok vyhlásilo kdo měl nejhezčí kraslici i pomlázku. Potom k večeří byla pizza. Jelikož byl jen 1 plech a 1 trouba tak se jedlo po fázích. Poté se šlo večer na menší procházku lesem. Byl to bobřík odvahy, kde se na konci někteří podepsali a mohli jít i dál než je určeno.
Robin, Sofča, Kokosk (bez jazykové úpravy)
Pondělí 1.4.
Dopoledne – balení, úkliod, vyhodnocení
Odpoledne – cesta domů se zastávkou na Krávovně
Služba – Kokoska, Sofča, Ibalgin

Oběd – sekaná, bramborový salát
Počasí – hezky
Ráno jsme se vzbudily a šli na snídani, ke které byl chléb s čímkoli. Potom jsme zabalili a šli uklízet. Po velkém úklidu započal blázinec, kde se velmi úspěšně hodovalo. Poté se šlo ven, kde se hrála schovka a vyhodnotili se výsledky z MMH. MMH vyhrál Vajíčko, Yetti, Ibalgin. Potom se čekalo na Matese než přijede s minibusem. Po chvilce cesty jsme se stavili na Krávovně kde jsme měli k obědu výborný bramborový salát se sekanou, kdo nejedl salát, tak si dal k sekané chleba. Po jídle následovala dlouhá cesta domů.
Velikonoce jsme si užili!
Kokoska, Yetti, Vajíčko, Ibbalgin (bez jazykové úpravy)